fredag 15 februari 2008

Svårt att gilla Norrtälje

Och det finns många anledningar till detta... För det första har dom lagt matchen en fredag kväll kl.20.00... Sen ligger staden way toooo långt från Gnesta, satt i bilen i en evighet, inte gjorde det saken bättre att min färdkamrat föll in i en skön sömn efter att bilen svajat fram & tillbaks av all blåst...(tack för det underbara sällskapet), sen när man väl kommer fram så är isen fri att beträda... Inga hade tiden innan oss så det va bara att snabbt sätta fart att byta om och så ut och köra... Detta va ju i och för sig det mest positiva i trippen eftersom att vår tid i Norrtälje kortades ner avseendevärt.
Första perioden minns jag med bitterhet... Jag kunde lika gärna ha suttit på läktaren, en mer feg ryss har aldrig skådats! Vågade inte gå in i en enda närkamp i rädslan av att få asset skadat igen... Tess hade glömt den utlovade kudden!
Men efter väl valda ord från min "omklädningsbänkparter" Palm så gav jag mer i 2;a & 3;dje. Inte tillräckligt men mer....
I 2;a händer det som inte får hända; vi får en ryss skadad. Denna gång min kära vapendragare Tess! Shiiiit va hennes fot inte mår bra.... Efter ett par väl valda fraser från Tess mun så kom hon iallafall av isen & fick beskåda resten av matchen från bänken... Detta innebar att vi nu bara va 8 ryssar + finnen i mål som kunde kämpa på plan... Mycke spela blev det...
Vi förlora med 2-3 vilket gör att Norrtälje sjunker ner ännu mer på listan över städer man gillar... Snöovädret vi åkte i drog tyvärr ner staden ett snäpp också...

Efter en Donken på hemvägen så va minerna på plats igen i vårt kära gäng & vi siktar redan på derbyt på söndag mot Nyköping. Nyköping vars lag valt att ta in på vårt spelarhotell för att få "sovmorgon" på söndan... Dom har ju bortamatch mot Segeltorp på lördan.... ja, va säger man?! Långa sträckor att färdas...eller?!

Hemresorna e ju alltid hemresor... Alltid lika kul! Denna gång färdades jag & Ida tillsammans i nattmörkret & vi hade en mkt intressant analys av dialekter... Detta efter att vi spånat på ideen att söka till "Frusna män söker kärlek"... Det nya programmet på 5;an där Norrlandspojkar letar efter en stabil puma... Dock röstades förslaget ner direkt av våra lagkamrater då ingen av dom kunde se varken mig eller Ida uppe i snökaoset tillsammans med en Norrlandsbonde... Sen dissa Norrlänningen i laget ner hela områdets dialekter, förvirringen hos mig & Ida vart ett faktum... Tur att vi färdades ensamma i bilen hem så vi kunde bena i detta...

Kan säga att Ida & Jag fortfarande håller våra sinnen öppna & att vi håller fast vid att våra öron gärna lyssnar till meloin av en norrlandsröst...

Nu e det dags att sluta ögonlocken för idag, har vart en lång & intensiv sådan!
Over and out!

1 kommentar:

Tess sa...

det ända bra med norrtälje är att dom har en snygg tränare! ;-) resten är skit!