onsdag 20 februari 2008

Föräldrar...


Måste ju va ett av världens bästa påfund! Vet inte hur jag skulle klara av min vardag utan dom. Trots mina 25 år på jorden så är jag iallafall i sjukt stort behov av dem!
Jag och min fjortonde ryss hade ett samtal om föräldrar här om dagen och vi kom fram till att så som våra föräldrar vart mot oss måste vi också bli mot våra barn en gång i tiden. Att va en förälder som ställer upp så sjukt mkt på sina barn är inte lätt, fram tills 18 år ålder e det såklart en självklarhet men att dessutom kunna fortsätta ställa upp för sina "vuxna barn" och samtidigt sköta allt annat runt om är för mig svårt att förstå. Jag menar hur hinner dom göra så mkt på ett dygn? Och ha sån koll på allt? Otroooligt! Jag e mer än säker på att om mamma inte skulel finnas skulle hela familjen Örnebjär hamna i Game Over läge innan vi ens hunnit leta extra liv..

Jag har aldrig behövt avstå från ngt i mitt liv pga av att jag "inte haft ngn skjuts" eller "inga pengar" eller "att jag inte får"... Mina föräldrar har verkligen ställt upp och kämpat för att ge mig och min bror det som fått oss att må bra.

Jag vet, jag är 25 år och bor hemma.... ganska galet egentligen men va faan; jag trivs och det funkar kanon! Har bott hemifrån 2 ggr och det har vart lika skönt att komma hem båda gångerna. Nästa gång jag flyttar vet jag att det är "för gått" så därför väljer jag nog att skjuta lite på det =)
Och det är ju inte så att det är direkt jobbigt att få lite lyx i vardagen... maten lagad, tvätten tvättad, bensin i bilen, fickpengar osv... Fick tex en ny & fin kamera av mor & far i lördags då vi "bara" skulle kolla på ny badrumsinredning... Detta resulterade i att min galna familj köpte nytt golv till hela huset, nytt badrum och så fick brorsan en ny mobil & jag en kamera... Man tackar!

Så som tur är så har jag ju nu ytterligare några år på mig att fortsätta samla exempel och erfarenheter så att jag också kan bli en sån mamma som gör att hennes dotter/son har det bästa liv denne kan ha. För visst e livet tufft ibland men när allt kommer omkring så har jag iaf en grym familj som jag älskar över allt annat!

Så...famiiiiiljen Örnebjär; Pappa, Mamma & Kenneth; Älskar er; ni e bäst!

Inga kommentarer: