måndag 25 februari 2008

Oscarsgalan

Så va årets Oscarsgala avklarad. Förra året va jag i Hollywood; 50 m ifrån röda mattan & alla kändisar. Detta år låg jag och sov när guldgubbarna delades ut.
Årets gala slutade väl som alla andra galor med värdiga vinnare & fina klänningar & säkert en hejdundrandes efterfest.
Det som jag vill uppmärksamma & som jag anser e det största är ju att Per Hallberg gjorde det igen!
Svensken lyckades få sin andra Oscar för bästa ljudredigering i "The Bourne Ultimatum". Hur grymt e inte det?!
Inte alla Svenskar som har 2 Oscars i bokhyllan. Inte heller alla som faktiskt hängt med denne Oscarsvinnare heller.... Men det har jag ;-) ! Detta var i Malibu; hemma hos min kompis Idah då hon fyllde år. Runt middagsbordet bland gott grillat kött, tillagat av ingen mindre än Erik Gadd var även denne Oscarsvinnare Per en gäst.
Mkt trevliga människor vill jag säga, tycker Per är värd sin andra Oscar, för så som folket där borta kämpar finns det inga ord för.

Så; Grattis Per till din andra guldgubbe!

Inga kommentarer: