fredag 22 februari 2008

Polisen & Jag....

Något har hänt! Vet inte varför men innan jag åkte till Usa så har jag aldrig behövt möta polisen så mkt som nu! Började i Usa då jag först krockar, inte mitt fel vill jag bara poängtera! I Usa e det ju inte riktigt lika lätt att komma undan en garagekrock som här på hemmaplan... Det ska hotas med advokater & man ska lämna vittnesmål osv... Tur att jag hade 2 advokater på min sida innan jag ens hunnit krocka!


Jag blir också stoppad en solig söndag längs Santa Monica beach; hade haft en skön & lång bakisdag på stranden... Är påväg hem & då stannar en mc snut på ca.100 kg mig... Han mumlar ngt i stil med att jag inte blinkat... Jag fattar noll & får kliva ur bilen eftersom jag hade mitt körkort i väskan i bak... Han säger sedan att jag inte använda blinkersen när jag bytte fil. VA?! Jag har ju inte ens bytt fil!!!
Hmm... hade inte så mkt att säga till om kände jag men jag fråga endå lite gulligt; Are you sure abt this???
Skulle jag inte gjort! Han tar av sig sina fula brillor & stirrar argt på mig & muttrar lite som värsta bulldoggen... Ok, bara att gilla läget, jag skulle inte kunna ta mig ur detta... Frågar då lite snällt vad som kommer hända nu (eftersom det va 1 vecka kvar tills jag skulle lämna landet), han svarar då ännu mer irriterat; I'm writing you a ticket!!!!
Ooook liksom... kanske inte riktigt det jag ville veta men det va det svaret jag fick; fick min böter & tog surt emot den & sa; Just so you know; I'm leaving this country next week so it's gonna be really difficult for me to be present in court!
Sen hoppa jag in och åkte mkt bittert därifrån... Hade vittne i bilen som e lika säker på jag att jag inte ens bytt fil!
Men, men slapp rättegången & jag behövde inte betala bötern; bodde ju hos världens bästa family så Mr. Glass betalade den åt mig =)

Iallafall; Kommer hem till Sverige och va händer??? Jo jag bli tagen av en jäkla forttagningskamera! Vilken blixt det va i den då! Höll ju på att köra i diket ju! Visste att jag skulle förlora körkortet på den lilla bravaden då jag körde typ 110 på 70 väg... Typsikt!
När brevet med det fin fina fotot kom hem så pustade jag ut! Hade "bara" fått 1500 kr i böter, va en 90 väg som tur va!
Efter detta har det varit lugnt ett tag... fram tills denna vecka!

I onsdags åker jag genom kära Gnesta & får syn på en snubbe bakom ett träd, va faan e det för tomte liksom??!! Jo men visst; farbror Blå!
Blir invinkad & tänker; shit, har ju inte råd med detta!
Körde Kenneths bil vilket gjorde att jag inte fick ner rutan... Efter att jag skrattat, mamma skämts & polisen undrat va faan jag gör så får jag upp rutan & säger; hoppsan; vet inte riktigt hur rutan funkar i denna bil.
Nee, och du vet inte hur man sätter på lyserna heller säger polisen lite ironiskt... Ups!
Inte nog med det... Gammalt skattemärke också... Det enda jag kunde glänsa med va att jag hade körkortet med mig & att jag inte va full...
Fick fortsätta åka efter några väl valda ord & en demostration på hur man sätter på lyserna från Polisen...

Och va händer idag då??? Jo men visst; Vevve blir stoppad...Igen! Denna gång hade mamma som tur va varnat mig att dom stod & smög så jag höll hastigheten, hade bältet på mig & så hade jag en bil med ett perfa skattemärke!
Så idag va det bara att blåsa, visa körkoret & önska dom en trevlig helg...

Känns som om att dom blå tomtarna finns lite överallt just nu... Så be careful out there! =)
Over and out!

Inga kommentarer: