tisdag 1 juli 2008

Gnesta v.s Los Angeles


Min kära "familj" från Los Angeles va här över midsommar. Vilken vecka! Vi hann med allt & lite till.
Va sägs om Slottet, Grönan, Skansen, Gamla Stan, Shopping, Moderna museet, Naturhistoriska museet, Tunnelbaneåk, Midsommarfirande osv...
Va gryyyymt kul att se dom igen och bara få umgås med dom alla. Hela familjen + Farmor & Farfar va med. Spenderade alla dygnets timmar med mina små rugrats & geeeez va bra vi hade det, vart bortskämd precis som förr, presenter till max. Det va dvd-boxar i mängder, kläder och så min efterlängtade Iphone! Man tackar =)
I Stockholm bjöds det på fin, fina rummet på Sheraton & restaurangkäk varje dag...
Vi började först med 3 heldagar i Gnesta och sedan spenderade vi resten av veckan i Stockholm.
Att få visa dom kära Gnesta va en upplevelse. Nu fick dom en liten reality check över vilken omställning det faktiskt va för mig att komma till L.A och kastas in i ett liv helt tvärtemot mitt. Att se deras blickar över hur min grundskola såg ut va priceless, dom bara stod och gapa och undrade om det va sant att jag faktiskt gått i skolan där.
Inga grindar, vakter och betongytor, utan fria ytor, grön skog och gräsmattor...
Ungarna va lika galna som förr & det va lika svårt att säga hej då som för 1 år sen.
Nu blickar vi fram mot mitt nästa besök i L.A. Kan ju säga att jag va grymt nära att packa min väska och följa med dom tillbaka.... Tillbaka till mitt gamla rum, mitt kära L.A.... suck... Vill tillbaka!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuuuud va jag e glad för din skull vevve... du e värkligen värd all den kärlek du måste fått den veckan.
Puss på armbågen

Anonym sa...

I can´t blame you...